Hét Online Trainingsinstituut
Marketing
Loop je al een tijdje met de gedachte rond om een Online Training te gaan opzetten maar twijfel je over de haalbaarheid ervan? Samen met een Business Coach en Strateeg naar jouw strategie kijken en je baseren op onderzoek is dan dé oplossing.

Hét Online Trainingsinstituut
En nu nog klanten werven…
Hét Online Trainingsinstituut
De rol van Marketing
We kennen ze allemaal wel, de guru’s die je leren een online training of een podcast op te zetten maar je niet vertellen hoe je vervolgens aan klanten komt. En juist dat is één van de belangrijkste speerpunten van Hét Online Trainingsinstituut. We helpen je bij het uitzetten van een Marketing Strategie die echt werkt. Hierbij stellen we jouw klant centraal. Zijn behoeftes en verlangens. Daar anticiperen we op. We bepalen op basis van eerder onderzoek waar en hoe we hen het beste bereiken, weten hun aandacht te vangen, enthousiasmeren hen en helpen hen om ook daadwerkelijk klant te worden.
Hét Online Trainingsinstituut
Klanten moet je creëren
“The purpose of business is to create and keep a customer.”
Het doel van ondernemen is het creëren en behouden van klanten. Wanneer je het lastig vindt om een afzetmarkt voor jouw trainingen te vinden kan het zijn dat je ondersteuning nodig hebt bij de marketing van jouw trainingen. Dat kan zijn in de vorm van een advies, een coachingsessie of gewoon heel praktisch met technische en strategische ondersteuning.
Hét online trainingsinstituut
Succesvol met marketing
Hét Online Trainingsinstituut
De Marketing Tools
We kunnen er kort over zijn. Het aantal Marketing Tools is simpelweg niet meer te overzien. Ze beloven je allemaal gouden eieren en de één is nog beter dan de ander. Wat ze je niet vertellen is dat niet elke tool voor ieder product of dienst geschikt is. Het is dus zaak er achter te komen wat werkt voor jouw doelgroep en jouw training. Hoe en waar trek jij hun aandacht? Hoe vervul jij hun verlangens en behoeften? Waar bevinden zij zich online? Waar staan zij voor open? En hoe overtuig jij hen dan klant te worden. Het Online Trainingsinstituut helpt je graag bij het bepalen van de beste tools en de beste strategiën voor de verkoop van jouw trainingen.
Hét Online Trainingsinstituut
Positionering
Voordat je weet hoe je jezelf en jouw training het beste in de markt kunt positioneren is het belangrijk te weten waar jouw klanten op letten. We bepalen vervolgens samen in welke van deze punten jij je het beste kunt onderscheiden. Hoe je zorgt dat je opvalt tussen die andere aanbieders. Want zeg nou eerlijk, je bent echt niet de enige met een briljant idee voor een training en de keus in vergelijkbare trainingen is vaak groot. Hierbij gaan we op zoek naar die waarden waar de klant gevoelig voor is zonder dat we jouw ‘eigenheid’ daarbij uit het oog verliezen.
Hét Online Trainingsinstituut
Waardecreatie
Vervolgens is het zaak dat we de waarde creëren die jouw klant van jou verwacht. Dat we daarin niet overmoedig worden en geen dingen beloven die we niet waar kunnen maken en tegelijkertijd het liefst bovende verwachtingen van de klant uit kunnen steken. Een belangrijke uitdaging. Niet voor niets ook dat we het liefst vooraf samen met jou de Marketing Strategie bepalen en onderzoek doen naar wat de klant zelf aangeeft. Bijvoorbeeld naar het gedrag online te onderzoeken en te achterhalen welke zoekvragen zij gebruiken om te zoeken naar de invulling van hun behoefte. Wanneer we dit vervolgens integreren in de opbouw van de training zelf neemt de kans toe dat de klant een echte ‘klik’ ervaart.
Hét Online Trainingsinstituut
Help je doelgroep kiezen
Maar wie is nou jouw ideale doelgroep? Veel ondernemers richten zich tot ‘iedereen’ en slaan daardoor de plank mis. Want zo voelt eigenlijk niemand zich door jou begrepen. Heeft niemand de indruk dat juist jouw training speciaal voor hen is ontwikkeld. Je zult je dus moeten focussen op een heel specifieke doelgroep. Mensen met een heel specifieke behoefte. Die op een bij hen passende manier benaderd willen worden. Idealiter het idee willen hebben dat er geen betere training is dan die van jou. Best spannend of niet? Gelukkig vallen er zo juist een hoop mogelijkheden af en dat schept duidelijkheid.
Hét Online Trainingsinstituut
De ideale klantervaring
En laten we er eens even vanuit gaan dat we de aandacht van de ideale klant hebben weten te vangen. Dat we spot on waren met onze positionering. Dan nog is er een belangrijke factor die meespeelt. Dat geldt in elke fase van het marketingproces. De onderzoeksfase vooraf, de strategiebepaling tijdens het opzetten van de training en de tactieken die we inzetten om mensen te overtuigen om daadwerkelijk klant te worden. Steeds weer is de ervaring die we klanten meegeven van cruciaal belang. Het bepaalt of ze de training kopen, of ze hem afronden en of ze hem bij anderen aanraden of zelf een vervolgtraining afnemen.
Neem contact op
Hét Online Trainingsinstituut
+31 6 29 56 3450
info@onlinetrainingsinstituut.nl